Advanced Android Programming 28-30.08.2017

Advanced Android Programming 28-30.08.2017

Przedstawiamy konkretne przykłady narzędzi i bibliotek, których używanie pozwala tworzyć aplikacje o lepszej jakości, w krótszym czasie. Pracujemy także nad bardziej zaawansowane tematami, jak: Material Design, Fragmenty, testowanie aplikacji.


Dzień 1

  1. Fragmenty zastosowania i wady fragmentów 
  2. biblioteka zgodności – dostęp do fragmentów poniżej API 11
  3. korzystanie z fragmentów do tworzenia UI dla smartfonów i tabletów
  4. cykl życia fragmentów
  5. użycie fragmentów
  6. FunWithFragments – możliwości fragmentów i sposób użycia
  7. TumblrViewer – przeglądarka blogów z UI dedykowanym dla tabletów
  8. NawigationDrawer – menu boczne do przełączania pomiędzy blogami
  9. łatwe pobieranie danych z API Tumblr – biblioteki AQuery (proste zapytania HTTP) i Gson (mapowanie JSON<->POJO)
  10. implementacja własnych adapterów – korzystanie z ViewHolder i ConvertView w celu
  11. przyśpieszenia wyświetlania widoków na liście
  12. implementacja nawigacji Master-Detail z wykorzystaniem fragmentów na smartfonie i tablecie
  13. rozpoznawanie typu urządzenia z wykorzystaniem zasobów
  14. komunikacja Fragment->Activity i Fragment->Fragment
  15. DialogFragment – zalecany sposób wyświetlania dialogów

Dzień 2

  1. ATMLocator – korzystanie z Google Maps i ORM
  2. konfiguracja API Google Maps w projekcie
  3. pobieranie lokalizacji użytkownika z GPS oraz na podstawie adresu
  4. ORMLite – mapowanie obiektowo-relacyjne w Androidzie
  5. wybieranie jednej z dostępnych opcji – komponent Spinner
  6. pole tekstowe wpisywania adresu z podpowiedziami
  7. zapisywanie danych bankomatu w bazie danych i wyświetlanie ich na mapie
  8. Testowanie aplikacji na Android
  9. testy jednostkowe z użyciem Robolectric – zalety, wady i problemy
  10. testy instrumentacyjne z użyciem Robotium – automatyzacja testów manualnych
  11. Calabash – alternatywne narzędzie do tworzenia i uruchamiania scenariuszy testów
  12. przykład Continous Integration z użyciem Jenkins CI

Dzień 3

  1. Architektura aplikacji i przydatne biblioteki od Square
  2. ButterKnife
  3. Dagger
  4. Otto
  5. Picasso
  6. Retrofit
  7. architektura aplikacji w oparciu o powyższe biblioteki
  8. Material Design – dostosowywanie aplikacji
  9. co wyróżnia Material Design
  10. korzystanie z biblioteki AppCompat i Design Support
  11. przejście z ActionBar na Toolbar
  12. kolorowe akcenty i nowe style
  13. NawigationView
  14. CardView ­ organizacja widoków w karty
  15. RecyclerView ­ nowa sposób wyświetlania kolekcji widoków
  16. SwipeRefreshLayout
  17. Pallete ­ dynamiczne dobieranie koloru do zawartości obrazów
  18. efekty: paralaksa i Ripple

Koszt: 2350 zl netto
Przy zgłoszeniach do 11.08. 2017 roku obowiązuje cena 1970 zl netto!

Formuła: BYOD
Zgłoszenie: