Professional Scrum Master I - Clever Point
16135
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-16135,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.6.2,vc_responsive
 

Professional Scrum Master I

About This Project

Professional Scrum Master I

Czas trwania: 16 godzin
Ilość dni szkoleniowych:2

Grupa docelowa: Zespoły oraz osoby indywidualne pracujące za pomocą metodyk zwinnych jak i rozpoczynające transformację w kierunku Agile.

Informacje dodatkowe:

Szkolenie zostanie dostosowane w zależności od stopnia zaawansowania grupy.

Scrum dla zespołów to warsztaty dla “teamów”poszukujących udoskonalenia swojego procesu wytwarzania oprogramowania za pomocą zwinnych metodyk. Każda organizacja ma swoje własne zasady, każdy jej zespół posiada swoją specyfikę, a członkowie zespołów zazwyczaj posiadają inne doświadczenie i podejście do zwinnego wytwarzania oprogramowania.
Celem szkolenia jest ujednolicić tą wiedzę przez odwołanie do wspólnego zrozumienia omawianych tematów przez zespół.
W tym celu zastosowane zostaną tzw. Agile Games czyli aktywności wykorzystywane m.in przez Scrum Masterów i Agile Coachów.w celu lepszego zrozumienia zwinnego podejścia. Podczas warsztatów skupimy się na ćwiczeniach i wykładach przedstawiających problematykę wielozadaniowości, potrzebie doskonalenia komunikacji w zespole, konieczności współpracy,definiowania celu oraz samoorganizacji. Drugi dzień szkolenia przewidziany jest na Symulację projektu z zastosowaniem metody Scrum.
Przeprowadzimy projekt z wykorzystaniem klocków LEGO, by krok po kroku omówić Role, Spotkania i Artefakty metodyki. Będziecie zaskoczeni, jak“zwinne budowanie” za pomocą LEGO dostarcza bardzo podobnych wrażeń poznawczych do zarządzania projektem IT z użyciem Scrum.

Podczas warsztatów poruszone zostaną następujące zagadnienia:
1. Agile, Adaptacyjność, skąd taka potrzeba?
2. Agile Manifesto.
3. Scrum w pigułce.
4. Role w Scrumie.
5. Zdarzenia w Scrum.
6. Artefakty w Scrum.
7. Śledzenie postępów prac.
8. Scrum a błędy. Testowanie w zwinnych zespołach.
9. Wycena projektów i “zwinne umowy”.
10. Komunikacja z zespołach Scrumowych.
11. Symulacja projektu Scrumowego.
Szkolenie oparte jest na metodzie “Training from the BACK of the Room” opracowanej przez Sharon Bowman.
Metoda ta zastosowana zostanie w każdym bloku szkoleniowym (przykłady bloku szkoleniowego to Role w Scrum,Estymacje i Wyceny, Testowanie w Agile).

Podczas szkolenia możecie się spodziewać:
1. Ćwiczeń wprowadzających, odwołujących się do
praktycznej wiedzy zespołu, badających stopień
zaawansowania “teamu” w celu zdiagnozowania
problemów grupy.
2. Wykładów podczas których Trener na podstawie własnych
doświadczeń w prowadzeniu projektów IT oraz “Case
Studies” zespołów stosujących Agile przedstawi
wiedzę teoretyczną.
3. Ćwiczeń praktycznych mających na celu przeprowadzenie
Symulacji sytuacji z jaką możecie spotkać się na co dzień.
4. Podsumowania, czyli szansy dla zespołu na Ewaluację
zdobytej wiedzy i zastanowienie się w jaki sposób będzie
ona przydatna w realizowanych przez nich projektach.

Category
Szkolenia